بهترین فیلم های سرقت بانک [بانک میخوای بزنی حتما ببین!]

سرقت ها ، سرقت های بزرگ و جنایات ، که در نهایت به طرز عجیبی هیجان انگیز هستند ، همیشه برای کارگردانان جذاب است. با وجود فیلمهای زیادی که در مورد این جنایات ساخته شده است ، عناوین کمی وجود دارد که واقعاً جذاب باشند.

بسیاری از آنها فقط با تکیه بر داستان سرقت سعی می کنند مخاطب را جذب کنند ، اما این تصمیم کافی نیست. تماشاگران واقعی فیلم به سرعت تفاوت بین یک عنوان عالی و فیلمی را که فقط برای دیده شدن ساخته شده است ، تشخیص می دهند.

اما گاهی اوقات افزودن عناصر ارزشمند سینمایی به هر فیلمی می تواند کیفیت آن را تا حد قابل قبولی افزایش دهد.

فیلمنامه جذاب همراه با مجموعه ای از بازیگران توانا و البته کارگردانی بی عیب و نقص ، هر فیلمی را قدرتمند می کند. بنابراین ، اگر دوست دارید بهترین فیلم های ساخته شده در مورد سرقت از بانک را تماشا کنید ، این لیست را از دست ندهید.

مرد نفوذی (Inside Man)

نمره منتقدان: ۸۷ از ۱۰۰

یک سارق شناخته‌شده، همیشه یک گام از پلیس‌ها جلوتر است. تلاش همیشگی پلیس‌ها و کارآگاه‌های مطرح برای دستگیری او که علاقه‌ی خاصی به دستبردزدن از بانک‌ها دارد، معمولا بی‌نتیجه باقی می‌ماند. وقتی او یکی بانک جدید را برای سرقت انتخاب می‌کند و در غارت آن موفق ظاهر می‌شود، رییس بانک تصمیم می‌گیرد به شکلی کاملا جدی پیگیر دستگیری دزد شعبه‌اش باشد. این فیلم با کارگردانی اسپایک لی و هنرنمایی دنزل واشنگتن شاید بهترین فیلمی باشد که درباره سرقت از بانک‌ها ساخته شده است.

 

سگ های انباری/ (Reservoir Dogs (۱۹۹۲

بهترین فیلم های با موضوع سرقت-سگ های انباری

امتیاز: ۸٫۳

کارگردان: کوئنتین تارانتینو      بازیگران: هاروی کایتل,  تیم راث,  مایکل مدسن,  استیو بوشمی,  کوئنتین تارانتینو

مجله «ایمپایر» به این فیلم که اولین فیلم «کوئنتین تارنتینو» است؛ لقب بهترین فیلم مستقل تمام ادوار را اختصاص داده است. البته با توجه به میزان بودجه و فروش می توان گفت که در آن زمان، موفقیت بزرگی برای سازنده آن محسوب شده است. بودجه این فیلم به قدری کم بود که بعضی بازیگران از لباس خودشان استفاده کردند؛ همچنین در سکانسی که در خیابان با «استیو بوشمی» گرفته شده، از آنجا که هزینه ای برای کنترل ترافیک در نظر گرفته نشده بود؛ در شرایط عادی و هنگامی که چراغ سبز شد گرفته شده است.

این فیلم، با سیر داستان غیرخطی و بدون نشان دادن صحنه های سرقت، اتفاقات قبل و بعد آن را نشان می دهد تا برسد به آنجا که افراد گروه به هم شک می کنند و به جان هم می افتند.

بیبی راننده (Baby Driver)

نمره منتقدان: ۹۶ از ۱۰۰

پسری به نام بیبی عاشق دختری به نام دبورا می‌شود که شغل مشکوکی دارد. بیبی دوست دارد همیشه در کنار دبورا باشد اما مشکل اساسی آن است که دبورا شغل بیش از حد مشکوکی دارد. با این حال بیبی این چالش را می‌پذیرد و تصمیم می‌گیرد در کنار او کار کند. بنابراین وقتی بیبی به خودش می‌آید به این نتیجه می‌رسد برای مجموعه‌ای کار می‌کند که تنها به سرقت‌های بزرگ مشغول است. رییس دیوانه‌ی او، ممکن است بیبی را درگیر دردسرهای بزرگی کند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین فیلم های جنیفر لارنس [۵+ فیلم برتر]

ریفیفی (Rififi)

نمایی از فیلم ریفیفی

  • سال ساخت: ۱۹۵۵
  • کارگردان: ژول داسن
  • هدف سرقت: الماس، به ارزش ۲۲۰ میلیون فرانک
  • گروه سرقت:
    تونی (ژین سروِس)
    جو (کارل مونر)
    ماریو فراتی (رابرت مانوئل)
    سزار (ژول داسن)

امتیاز برنامه‌ریزی و نقشه: ۲۴ از ۲۵

فصل سرقت «ریفیفی» با صحنه‌پردازی بدون موسیقی و دیالوگ و مدت زمان نزدیک نیم ساعتش معروف شده است. این سرقت جزئیات پیچیده‌ای دارد، ولی وقتی درست بهش فکر می‌کنیم می‌بینیم گروه تونی با تونل زدن، مسیرشان را تا الماس‌ها باز کردند، عملا هر دیواری سر راهشان بود را ریختند و جلو رفتند. ولی هرکدام از این دیوارها را با ظرافتی بسیار از سر راه خودشان برداشتند و برای تک‌‌تک ثانیه‌های کارشان برنامه ریخته بودند. از برنامه‌ریزی‌های پیش از سرقتشان، فقط تمرین برای از کار انداختن سیستم ضد سرقت مغازه را می‌بینیم. آن‌ها با شبیه‌سازی سرقت، به روش‌های مختلفی فکر می‌کنند که می‌توانند تا قبل از روشن شدن زنگ خطر، فرار کنند. در مجموع، این سرقتی است که با مهارت تمام عملیاتی می‌شود. یک امتیاز هم به خاطر کثیف‌کاری و به هم ریختن مغازه است،‌ بهتر بود جوری سرقت را پیاده می‌کردند که رد واضحی از آن‌ها باقی نماند.

امتیاز سبک و استایل سرقت: ۲۴ از ۲۵

اعضای گروه تونی شخصیت‌های جذابی دارند، به‌ویژه قفل‌شکن‌ آن‌ها سزار (با بازی خود کارگردان) و با همدیگر مثل ساعت دقیق و منظم کار می‌کنند. روز سرقت حسابی شیک و خوش‌تیپ ظاهر می‌شوند و نمی‌توانید کارآمدی‌شان را ندید بگیرید. آن چتر سیاه معروف که حین اینکه تونل می‌زنند خاک و خرابه‌های ساختمانی در آن جمع می‌شود، فراموش نشدنی است. فقط اگر خود تونی انقدر آدم مزخرفی نبود، دوست داشتن این تیم سرقت کار راحتی می‌شد.

ریسک زندگی اعضای گروه: ۲ از ۱۵

تونی یکی از بی‌شمار خلافکارهای تازه از زندان برگشته‌ای است که می‌خواهد سرقت جدیدی به راه بیندازد. او در ابتدا نسبت به سرقت جواهرفروشی بی‌میل است، ولی وقتی می‌فهمد دوست‌دخترش مادو در نبودش با یک گنگستر ثروتمند روی هم ریخته نظرش عوض می‌شود. بعد از اینکه مادو را به خاطر بی‌وفایی کتک می‌زند، به یکباره تمام و کمال با برنامه‌ی سرقت همراه می‌شود. پس می‌توان گفت تنها انگیزه‌اش برای سرقت همین است که دوست‌دخترش پیش او برگردد.

امتیاز جلوگیری از تلفات: ۴ از ۱۵

خود سرقت خیلی تر و تمیز جلو می رود، ولی به محض اینکه قهرمان‌های داستان به الماس‌هایشان می‌رسند، انگار گور خودشان را کندند. هم پلیس به دنبالشان می‌افتد و هم گنگسترهای دور و برشان. تونی، جو، ماریو، همسر ماریو و سزار همگی پیش از آنکه بتوانند طعم لذت پولدار شدن را بچشند، بهای این سرقت را با جانشان می‌دهند.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین فیلم سینمایی تاریخی جهان [۱۰+ فیلم پربیننده]

میزان موفقیت: ۱۰ از ۲۰

با اینکه تماشای به موفقیت رسیدن نقشه‌ی هوشمندانه‌ی این تیم سرقت و خوشحالی زودگذر آن‌ها لذت‌بخش است، ولی فیلم کاری می‌کند که حتما در انتها پیام اخلاقی را بگیرید؛ اینکه خلاف و دزدی عاقبت خوشی ندارد، تا فکرش را هم نکنید که سراغ این کارهای خیلی باحال و هیجان‌انگیز بروید.

امتیاز نهایی: ۶۴ از ۱۰۰

 

اگر از آسمان سنگ ببارد  (Hell or High Water)

نمره منتقدان: ۹۷ از ۱۰۰

به اعتقاد بسیاری از منتقدان، «اگر از آسمان سنگ ببارد» یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ است. این فیلم با درخشش بازیگران مطرحی مانند کریس پاین، بن فاستر و جف بریجز یک وسترن مدرن لقب می‌گیرد. دو برادر که مشکلات مالی زندگی آن‌ها را به هم ریخته است، تصمیم می‌گیرند از یک بانک سرقت کنند. پس از اجرای یک برنامه‌ی از پیش تعیین شده، پلیس‌ها از سرقت آن‌ها باخبر می‌شوند و تلاش می‌کنند تا دستگیرشان کنند.

دزدی بانکی (The Bank Job)

نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰۰

تری لذر، صاحب یک گاراژ کوچک است که به خرید و فروش اتومبیل مشغول است اما دچار یک بحران پیچیده‌ی مالی می‌شود در میانه‌ی این شرایط دشوار، یکی از دوستانش از او می‌خواهد با او همراهی کند. آن‌ها باید از صندوق امانات یک بانک دزدی کنند. سرقت در سکوت کامل رخ می‌دهد اما جنجال اصلی زمانی آغاز می‌شود که در میان اشیای سرقت‌شده‌ی آن‌ها، تصاویر برهنه‌ای از سیاستمداران آمریکایی پیدا می‌شود. بنابراین افراد متعددی تلاش می‌کنند تری لذر و دوستش را پیدا کنند تا فقط مانع انتشار عکس‌ها شوند.

 

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

بهترین فیلم های جادوگری

بهترین فیلم های جادوگری [این فیلم ها دیدن داره!]

جادوگری یکی از فیلم هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. تماشای فیلم ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *