بهترین فیلم های گانگستری [۱۰ فیلم برتر که باید دید]

بهترین فیلم های گانگستری جهان کدام است؟ اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید جای درستی آمده اید ما در این مقاله لیستی از بهترین فیلم ها با موضوع گنگستری را به شما معرفی می کنیم.

اگر شما هم علاقمند به فیلم های گنگستری هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین فیلم های گانگستری

ضامن، قنداق و دو لوله تفنگ شلیک شده (Lock, Stock and Two Smoking Barrels)

نمایی از فیلم گای ریچی

فیلمی گانگستری و سریع که گای ریچی را به شهرت جهانی رساند. در این فیلم تعدادی شخصیت از دنیای جنایتکاران بریتانیایی را می بینیم که ناگهان درگیر یک آشفتگی گیج کننده پول، ماری جوانا و دو تپانچه گرانبها می شوند.

این فیلم علاوه بر گای ریچی، محبوبیت جیسون استاتهام را نیز افزایش داد تا در آینده به یکی از ستاره های ثابت فیلم های اکشن تبدیل شود.

فیلم American Gangster

این فیلم احتمالاً یکی از متنوع ترین فیلم های این ژانر است. ساخت این فیلم توانست یکی از بهترین فیلم های گانگستری تاریخ هالیوود را به نمایش بگذارد. زمانی که نژادپرستی به اوج خود رسید، رشد کرد و درگیر کارهای نادرست شد.

وقتی رئیس فرانک به عنوان یک جنایتکار حرفه ای به دلیل مشکل قلبی می میرد، فرانک در هنگام سرکوب تمام قدرت خود را از دست می دهد.و تبعیض علیه سیاهپوستان آمریکایی مانند سیاه پوستان در حال گسترش است.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلمهای تروریستی [بهترین از اینا نیس!]

فیلم تهدیدی برای جامعه (Menace II Society)

فیلم تکان دهنده ای که برادران هیوز درباره زندگی تبهکاران محله های لس آنجلس ساخته اند، درباره دو دوست بود که یکی از زندگی تبهکارانه فرار می کرد و دیگری او را در آغوش می گرفت.

خشونت جسورانه فیلم و پیام عمیقی که به مخاطب منتقل کرد، ترکیب قدرتمندی را ایجاد کرد که هنوز هم تاثیرگذار است.

 

فیلم Road to Perdition

The Road to Destruction بر اساس رمانی از مکس آلن کالینز، فیلمی قدرتمند با فضای جنایی-احساسی است که به شدت با فیلمی مانند پدرخوانده همزیستی می کند و فلسفه های خوب و بد را بررسی می کند.

جهنمی که در فیلم به تصویر کشیده شده برای شخصیت هایش بسیار ملموس و قابل باور است. او با پسرش سر کار می آید. سم مندز پروژه را به صورت بصری مدیریت می کند.

این فیلم درباره گناهان و وجدان پدران و پسران و تلاش آنها برای نجات است. یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم های گانگستری که در سال ۲۰۰۲ اکران شد.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های کاراگاهی [بهتر از این لیست نیس!]

هیولای جذاب (Sexy Beast)

نمایی از هیولای جذاب

در فیلم گانگستری دیدنی جاناتان گلیزر، شاهد بازی های خیره کننده ای هستیم، از ری وینستون، دزد بازنشسته ای که تمایلی به سرقت جدید ندارد تا بن کینگزلی که باید او را متقاعد کند که به آخرین سرقت آنها بپیوندد.

 

فیلم The Godfather Trilogy

فیلم پدرخوانده محصول ۱۹۷۲ به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بر اساس کتابی به همین نام ماریو پوتزو، داستان زندگی ویتو کورلئونه و خانواده‌اش را بین سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵، فعالیت‌های آن‌ها در جنایات سازمان‌یافته و تلاش‌هایشان برای رقابت با دیگران را روایت می‌کند.

مافیا می گوید. پدرخوانده با بازی مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال، تالیا شایر، ریچارد سی. با بودجه تنها ۶ تا ۷ میلیون دلار، شامل نمایش ۱۹۷۲ و نمایش محدود ۱۹۹۷، کاستلانو، جان کاسال و دایان کیتون برنده ۱۳۵ میلیون دلار در سراسر کشور و ۲۴۵ میلیون دلار در سراسر جهان شدند و برنده سه جایزه اسکار شدند.

بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد. جالب است بدانید که آل پاچینو پس از نمایش فیلم به دلیل نامزدی جایزه نفش، اسکار را تحریم کرد. نقش پاچینو در این فیلم حتی بیشتر از مارلون براندو دوام آورد. در همین حال، براندو در نهایت برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

نوبت دنیرو بود که در نسخه دوم اسکار را به عنوان نقش مکمل برد. کورلئونه مهاجر ایتالیایی ماجراجوی است که در کودکی شاهد کشتار بستگان خود بوده و به تدریج سازوکار زندگی در شرایط خشونت آمیز جامعه آمریکا را آموخته است و در اواخر عمر و قبل از مرگ، مایکل پسر خردسال خود را به ارث برد و با گذشت زمان مایکل هر دو راه را برای حفظ قدرت یاد می گیرد

و باید مشکلات خانوادگی خود را حل کند. این داستان فیلم سه قسمتی «پدرخوانده» به کارگردانی کاپولا است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و پس از موفقیت چشمگیر اسکار امسال، قسمت دوم آن نیز توسط این کارگردان در سال ۱۹۷۴ ساخته شد.

بار دیگر زمان برای کاپولا و تیم سازنده بود و موفقیت جدیدی به ارمغان آورد. حدود ۱۶ سال بعد، کاپولا قسمت سوم فیلمش را ساخت که مانند دو قسمت قبلی موفق نبود و این سه گانه اکنون به عنوان یکی از گنجینه های سینمای گانگستری و محبوب در میان کارگردانان سراسر جهان شناخته می شود.

فیلم انگستر آمریکایی (American Gangster)

نمایی از فیلم گانگستر آمریکایی

 

در این فیلم دنزل واشنگتن نقشی درخشان داشت و در نقش یک قهرمان واقعی به نام فرانک لوکاس ظاهر شد. راسل کرو نیز نقش افسر پلیسی را بازی می کند که وظیفه دستگیری او را بر عهده دارد.

نقطه قوت این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات در بازی بی نظیر بازیگران آن نهفته است و در کنار راسل کرو و دنزل واشنگتن شاهد بازی های بسیار خوبی از افرادی مانند جاش برولین و چیوتل ادجیوفور هستیم.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلمهای جنایی [مرموزترین لیست فیلم!]

 نیو جک سیتی (New Jack City‎)

نمایی از نیوجک سیتی

این فیلم کلاسیک ماریو فن پیبلز وسلی اسنایپس و ایزتی را به ستاره های بزرگ تبدیل کرد. داستان در مورد اپیدمی کراک در نیویورک در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ بود و کریس راک جوان و پرانرژی را به مخاطبان آن زمان معرفی کرد.

 

فیلم تقاطع میلر (Miller’s Crossing)

نمایی از فیلم تقاطع میلر

فیلمی گانگستری ساخته برادران کوهن درباره دوران ممنوعیت الکل در آمریکا که در آن گابریل برن نقش دست راست رهبر یک گروه جنایتکار در حال مبارزه با باند دیگری را بازی می کند.

در این فیلم مارشا گای هاردن، آلبرت فینی و جان تورتورو نیز به ایفای نقش پرداخته اند و فیلمبردار فوق العاده بری سانفلد فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است.

 

فیلم پادشاه نیویورک (King of New York‎)

نمایی از فیلم پادشاه نیویورک

در فیلم گانگستری و تلخ آبل فرارا، کریستوفر واکن یکی از تکان دهنده ترین بازی های خود را به نمایش می گذارد. واکن نقش فرانک وایت، یک فروشنده عمده مواد مخدر در نیویورک را بازی می کند که به تازگی از زندان آزاد شده و قصد دارد تمام رقبای خود را نابود کند.

در کنار کریستوفر واکن، بازیگرانی مانند وسلی اسنایپس، دیوید کاروسو، ویکتور آرگو و لارنس فیشبرن در نقش های فرعی ظاهر شدند که به رنگ آمیزی فیلم کمک کرد.

 

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

بهترین فیلم های جادوگری

بهترین فیلم های جادوگری [این فیلم ها دیدن داره!]

جادوگری یکی از فیلم هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. تماشای فیلم ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *