بهترین فیلم های آل پاچینو [لیست فیلم های فراموش نشدنی]

اگر بخواهیم فهرستی از تأثیرگذارترین و محبوب ترین بازیگران تاریخ سینما تهیه کنیم ، بدون شک می توانیم نام خود را آلفردو جیمز پاچینو یا آل پاچینو را در بالای این لیست قرار دهیم. بازیگر و کارگردان آمریکایی متولد ۱۹۴۰ ، اکنون پس از ۸۱ سال زندگی به یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما تبدیل شده است.

پاچینو در فیلم بلند با ما و ناتالی در یک فیلم کوتاه بازی کرد و بعدها در فیلم ترسناک در پارک سوزن بازی کرد تا مورد توجه بسیاری از منتقدان و علاقمندان سینما قرار گیرد. سفری پر افتخار و مملو از بازی های استادانه او در سینما.

آل پاچینو به دلیل بازی در فیلم هایی مانند “صورت زخمی” ، “سرپیکو” و به ویژه به دلیل بازی در سریال بسیار محبوب “پدرخوانده” در تاریخ سینما جاودانه شده است.

بازیگری که نمی توان از تأثیر او در سینما چشم پوشی کرد ، بازیگری که بارها نشان داده است که چه بازیگری است زیرا در ژانرهای مختلف نقش های کاملاً متفاوتی را ایفا می کند و این عامل او را در تاریخ سینما ماندگار می کند.

در این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی به بهترین فیلم های آل پاچینو بیندازیم ، بنابراین اگر هنوز برخی از آنها را ندیده اید ، می توانید آنها را بهتر بشناسید و به سراغ آنها بروید.

لیست بهترین فیلم های آل پاچینو

پدر خوانده / The Godfather / ۱۹۷۲

The-Godfather-1972.jpg

«مایکل» (پاچینو)، پسرکوچک خانواده، قهرمان نیروی دریائی و فردی تحصیل کرده و احساساتی است که هیچ علاقه‌ای به فعالیت‌های غیرقانونی خانواده‌اش ندارد و اوقاتش را با محبوبه‌اش، «کی» (کیتن)، دختری غیرایتالیائی می‌گذراند. چند هفته بعد به «دون» در خیابان سوء قصد می‌شود. او جان سالم به در می‌برد و با پیشرفت بهبودی‌اش، «کورلئونه‌ها» انتقام‌شان را شروع می‌کنند.

در اینجا «مایکل»، «سولوتسو» و «مکلوسکی» (هیدن)، رئیس پلیس هم‌دست او را می‌کشد. خانواده برای در امان ماندنش، او را به سیسیل می‌فرستند. «مایکل» در آنجا با دختری به‌نام «آپولونیا» (استفانلی) ازدواج می‌کند و دو سال آنجا می‌ماند تا اینکه خبر مرگ «سانی» می‌رسد. چندی بعد نیز «آپولونیا» در انفجار بمبی که «فابریتسیو» (اینفانتی)، یکی از محافظان «مایکل» به قصد ترور او کار گذاشته، کشته می‌شود.

«مایکل» به نیویورک بازمی‌گردد و متوجه می‌شود که «دون» با تمام خانواده‌های رقیب صلح کرده است. او با «کی» ازدواج می‌کند و وقتی «دون» می‌میرد، «مایکل» نقشه‌هایش را عملی می‌کند.

او با یک‌سری قتل و کشتار، انتقام سختی از «تاتالیاها» می‌گیرد، و پس از تصفیه خرده حساب‌های قدیمی، افراد ناجور را از گروهش پاکسازی می‌کند و حالا «پدر خوانده» جدید، صاحب قدرتمندترین خانواده در تمام ایالات متحد است.

مخمصه – Heat

مخمصه - Heat

 

امتیاز در imdb : هفت و چهار (۸٫۲/۱۰)
سال انتشار: ۱۹۹۵

فیلم Heat یکی از فیلم‌های وابسته به بازیگر است که دو تن از بزرگترین هنرپیشه‌های تاریخ سینما یعنی رابرت دنیرو و آل پاچینو را در آن می‌توان مشاهده کرد. فیلم مخمصه ساختاری عجیب دارد یک جنایی سازمان یافته است که بیننده را برای چند ساعت با خود درگیر می‌کند.

نویسندگی و کارگردانی این فیلم را مایکل مان برعهده داشته است و بعد از گذشت چند دهه از اکران و بحث در مورد آن هنوز هم سکانس رو در رویی دو بازیگر اصلی فیلم را به عنوان یک کلاس بازیگری کامل می‌توان به یاد آورد. آل پاچینو در فیلم مرد ایرلندی دوباره با رابرت دنیرو هم‌بازی شد تا دوباره خاطرات برای همه سینمادوستان زنده شود.

داستان فیلم مخمصه در مورد یک گروه خلافکار است که به صورت هماهنگ و با برنامه قبلی سرقت‌های خود را انجام می‌دهند تا اینکه در یک سرقت یک نفر کشته می‌شود و پای یک کاراگاه زبده و باهوش به قضیه باز می‌شود و داستان شکل جنایی به خود می‌گیرد.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلمهای جنایی

فیلم The Devil’s Advocate  

فیلم وکیل مدافع شیطان

فیلم وکیل مدافع شیطان

  • کارگردان: تیلور هاکفورد | نویسنده: جاناتان لیمکین و تونی گیلروی
  • بازیگران: کیانو ریوز، آل پاچینو، شارلیز ترون، کانی نیلسن
  • تاریخ اکران: سال ۱۹۹۷ میلادی
  • میانگین امتیازات The Devil’s Advocate در IMDB: ۷.۵ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۶۰ از ۱۰۰

فیلم وکیل مدافع شیطان احتمالا یکی از آن فیلم‌هایی به‌شمار می‌رود که به اندازه لیاقتش به آن توجه نشده است. ایفای نقش عالی کیانو ریوز درکنار نقش‌آفرینی استادانه آل پاچینو چنان بیننده را در خود غرق می‌کند که متوجه گذران وقت نخواهید شد.

این فیلم از روی یک رمان با همین اسم اثر اندرو نیدرمن اقتباس شده و با حضور بازیگرانی همچون شارلیز ترون و جفری جونز درکنار آل پاچینو و کیانو ریوز می‌تواند پیشنهادی بسیار خوب برای شما باشد. به عقیده بسیاری مهم‌ترین جنبه این فیلم دیالوگ‌های معرکه و جذاب آن هستند که جذابیت خط داستانی و شخصیت‌پردازی آن را دو چندان می‌کنند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی آرنولد کوپلسون و آرنان میلشان در سال ۱۹۹۷ توسط استودیو برادران وارنر تولید و موفق شد به فروش ۱۵۵ میلیون دلاری برسد. این میزان فروش شاید درمقابل بودجه ۵۷ میلیون دلاری آن خیلی زیاد نباشد ولی قطعا یک شکست محسوب نخواهد شد.

خط داستانی وکیل مدافع شیطان درباره وکیلی به نام کوین لومکس با ایفای نقش کیانو ریوز جریان دارد؛ وکیلی بسیار موفق در شهر جکسون که تاکنون در هیچ پرونده‌ای شکست نخورده است.

بااین‌حال در یکی از پرونده‌های خود متوجه می‌شود که موکلش گناه‌کار است ولی بااین‌وجود برای شکست نخوردن در آن پرونده از او دفاع می‌کند و در آخر نیز پیروز آن پرونده می‌شود.

به‌همین‌دلیل شخصیت جان میلتون با بازی آل پاچینو یک شغل بسیار خوب با حقوقی بالا در شهر نیویورک به او پیشنهاد می‌دهد و کوین لومکس نیز برخلاف هشدار مادرش بنابر نرفتن به شهرهای بزرگ، با قبول کردن این پیشنهاد همراه‌با همسر خود به نیویورک می‌رود و این آغازی است برای داستان‌های بسیار جذاب این فیلم.

 

نفوذی / The Insider / ۱۹۹۹

the-insider.jpg

به نظر می رسد زمان ١٥٧ دقیقه ای فیلم طولانی است. این امر به علت نبود کنش های فیزیکی(بر خلاف مخمصه) است که ضرباهنگ کندتری نسبت به فیلم قبلی مان، به نفوذی داده است.

بخش اعظم فیلم در دفاتر، منازل و اتاق هتل ها می گذرد که امکان بالقوه ای برای سینمای مورد نظر مان در اختیارش نمی گذارد. هر چند تمامی سکانس ها بیش از اندازه دقیق و با وسواس تمام تنظیم شده(مانند صحنۀ تنهایی وایگاند در اتاق هتل که تابلوی روی دیوار تبدیل به پردۀ نمایش صحنه هایی از زندگی خانوادگی او می شود) و از دیدگاه بصری عالی هستند.

مان در مخمصه محدوده کار خود را توسعه بخشید و با زمان نزدیک به سه ساعت موفق بود. اما محدودیت های مناظر و مکان ها در نفوذی و صحنه های کم تحرک داخلی باعث طولانی بودن بیش از اندازه فیلم شده است.

اما به لطف پاچینو و کراو و تعارض میان آن دو تبدیل به فیلمی کند و گیرا درباره نیروهای اهریمنی سرمایه، حیله گری های بی شرمانۀ شرکت های سودجو و آسیب پذیری نظام تجاری آمریکا شده است. با این که هر دو شخصیت طالب گفتن حقیقت هستند، با این وجود وایگاند بیشتر در معرض خطر است،

او را تهدید به مرگ کرده اند، تهدید به نابسامانی مالی، ترور شخصیت و تهدید به زندان…در حالی که خطر برای برگمن، یعنی از دست دادن صداقتش در روزنامه نگاری، غیر قابل لمس تر است.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلم های فرانکی

فیلم The Irishman

پوستر فیلم آیریش من

فیلم ایرلندی

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی | نویسنده: استیون زایلیان
  • بازیگران: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی
  • تاریخ اکران: سال ۲۰۱۹ میلادی
  • میانگین امتیازات The Irishman در IMDB: ۷.۸ از ۱۰ | میانگین امتیازات در متاکریتیک: ۹۴ از ۱۰۰

به‌نظر شما امکان دارد آل پاچینو و رابرت دنیرو در یک فیلم حضور داشته باشند و آن فیلم خوب از آب درنیاید؟ جواب قطعا منفی خواهد بود. حالا به این ۲ بازیگر جو پشی را هم اگر اضافه کنید باید انتظار یک شاهکار را داشته باشم و فیلم The Irishman دقیقا جواب همین انتظارهای ما را به‌طور کامل می‌دهد.

داستان فیلم درباره شخصیت فرانک شیرن با ایفای نقش رابرت دنیرو جریان دارد. شخصیتی که یک قاتل قراردادی بسیار کاربلد است و پس از بالارفتن رتبه خود برای جیمی هوفا با بازی آل پاچینو شروع به کارکردن می‌کند.

جیمی هوفا یکی از رهبران اتحادیه کارگردان تلقی می‌شود که با خانواده‌های مافیایی و جرائم سازمان‌یافته ارتباط دارد. به‌طور خلاصه این فیلم روند زندگی شخصیت فرانک شیرن و ارتباط او با جیمی هوفا را روایت می‌کند.

فیلم مرد ایرلندی با حضور بازیگرانی مانند آل پاچینو، رابرت دنیرو و جو پشی تمام انتظارات شما از یک فیلم باکیفیت مافیایی را برآورده می‌کند

فیلم مرد ایرلندی از بهترین فیلم های آل پاچینو محسوب می‌شود، فیلمی که پاچینو برای حضور در آن و بازی هنرمندانه خود نامزد کسب جایزه اسکار شد که این بار هم دستش از این جایزه کوتاه ماند.

ساخته بسیار زیبای مارتین اسکورسیزی که برنامه ساختش از سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود شما را به‌گونه‌ای در خود غرق خواهد کرد که متوجه زمان ۲۰۰ دقیقه‌ای آن نخواهید شد.

این فیلم در سال ۲۰۱۹ به تهیه‌کنندگی مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو توسط استودیو TriBeCa Productions با بودجه نسبتا سنگین ۲۰۰ میلیون دلاری تولید و توسط شبکه استریم‌محور نتفلیکس اکران شد. طبق اطلاعات منتشر شده از این شبکه فیلم مرد ایرلندی یکی از پربازدید‌ترین فیلم‌های نتفلیکس تابه‌امروز به‌شمار می‌رود.

فیلم های پیشنهادی: بهترین فیلمهای دیکاپریو

بوی خوش زن / Scent Of A Woman / ۱۹۹۲

scent-of-a-woman-843058l.jpg

بوی خوش زن تنها به خاطر حضور پاچینو معنا دارد و اگرچه که بهترین بازی‌ پاچینو را در این فیلم شاهد نیستیم اما حداقل ایفای نقش یک نابینا، داوران طرفدار معلول‌نمائی آکادمی اسکار را به فکر انداخت تا جایزه را پس از هشت‌بار کاندیدا شدن در دستانش قرار دهند!

فیلم که بر مبنای فیلم ایتالیائی بوش خوش زن (دینو ریزی، ۱۹۷۴ با همکاری ویتوریو گاسمن) ساخته شده از جذابیت خاصی برخوردار نیست و تنها دو صحنهٔ فراموش ناشدنی دارد، یکی رقص تانگوی پاچینو با دختری جوان (انور) در رستوران و دیگر صحنه‌ای که سرهنگ نابینا پشت فرمان نشسته و اتومبیل را می‌راند در حالی‌که همراه جوانش در کنار دست او است.

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

بهترین فیلم های جادوگری

بهترین فیلم های جادوگری [این فیلم ها دیدن داره!]

جادوگری یکی از فیلم هایی است که طرفداران خاص خود را دارد. تماشای فیلم ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *