بهترین فیلم های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳

بهترین فیلم های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰

بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰، صدها فیلم برجسته و با کیفیت در سینماهای جهانی اکران شد. اما در زیر به شما به‌عنوان نمونه، چند فیلم برتر از این دوره را معرفی می‌کنم. لیست زیر تنها یک انتخاب کوچک است و برخی از فیلم‌های دیگر نیز ممکن است با توجه به سلیقه شخصی، مورد توجه قرار گیرند:

The Dark Knight” (۲۰۰۸) کارگردان: کریستوفر نولان
The Lord of the Rings” سه‌گانه (۲۰۰۱-۲۰۰۳) کارگردان: پیتر جکسون
Inception” (۲۰۱۰) کارگردان: کریستوفر نولان
Pulp Fiction” (۱۹۹۴) کارگردان: کوئنتین تارانتینو
The Social Network” (۲۰۱۰) کارگردان: دیوید فینچر
Parasite” (۲۰۱۹) کارگردان: بونگ جون هو
Interstellar” (۲۰۱۴) کارگردان: کریستوفر نولان
La La Land” (۲۰۱۶) کارگردان: دمیان چازل
The Departed” (۲۰۰۶) کارگردان: مارتین اسکورسیزی
“No Country for Old Men” (۲۰۰۷) کارگردان: جوئل کوئن و اتن کوئن
این فیلم‌ها تنها نمونه‌هایی هستند و هنوز فیلم‌های دیگری وجود دارند که ممکن است با توجه به سلیقه شما جذاب باشند.

شماره ۱ شوالیه تاریکی» (۲۰۰۸)

 

این فیلم یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی کریستوفر نولان است. داستان در مورد مبارزه بتمن با جوکر شرور است و شهر گاتهام را در معرض خطر قرار می دهد. «شوالیه تاریکی» با بازی هیث لجر، کریستین بیل و آرون اکهارت، مورد استقبال بسیاری از منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

 

شماره ۲ سه گانه ارباب حلقه ها

 

این سه فیلم بر اساس رمان های G.R.R. تالکین به کارگردانی پیتر جکسون. این سه فیلم به ترتیب «یاران حلقه» (۲۰۰۱)، «دو برج» (۲۰۰۲) و «بازگشت پادشاه» (۲۰۰۳) نام دارند.

آنها در دنیای فانتزی و جادویی سرزمین میانه رخ می دهند و داستان یک ماجراجویی بزرگ را روایت می کنند که پر از موجودات فانتزی، نبرد و جادو است. این سه فیلم همگی پرفروش بوده اند و بیشترین جوایز سینمایی را به خود اختصاص داده اند.

 

آغاز شماره ۳ (۲۰۱۰)

این فیلم علمی تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است و درباره گروهی از سارقان واقعی است که برای سرقت اطلاعات محرمانه وارد رویاهای افراد می شوند. «Inception» با بازی لئوناردو دی کاپریو به دلیل داستان پیچیده و جلوه های ویژه خوب طراحی شده مورد تحسین قرار گرفت.

 

#۴ فیلم تخیلی پالپ

 

به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و با بازی جان تراولتا، ساموئل ال جکسون، اما تورمن و بروس ویلیس. این فیلم داستان‌های مختلف را در یک روایت غیرخطی و سریع گرد هم می‌آورد.

«داستان پالپ» جوایز مختلفی از جمله نخل طلای جشنواره کن در سال ۱۹۹۴ را دریافت کرد و به عنوان یکی از فیلم های برجسته دهه ۱۹۹۰ شناخته می شود.

 

شماره ۵ شبکه اجتماعی (۲۰۱۰) فیلم شبکه های اجتماعی

 

این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر ساخته شده و داستان تاسیس شبکه اجتماعی فیس بوک و رقابت ها و پرونده های قضایی پیرامون آن را روایت می کند.

«شبکه اجتماعی» با بازی جسی آیزنبرگ به دلیل دیالوگ های قابل تشخیص و به تصویر کشیدن مرد جوانی که تبدیل به یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان می شود مورد تحسین قرار گرفت.

بهترین فیلم های 2000 تا 2023 2

#۶ Parasite (2019) فیلم Parasite

فیلم انگل

این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو، داستان یک خانواده فقیر کره ای را روایت می کند که سعی می کنند در خانه ای از ثروتمندان کار کنند. انگل با ترکیبی از کمدی تاریک و درام، برنده نخل طلای جشنواره کن ۲۰۱۹ و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد.

 

#۷ بین ستاره ای (۲۰۱۴) فیلم بین ستاره ای

۲۰ فیلم برتر جهان

این فیلم علمی-تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است و داستان گروهی از ماموران را روایت می کند که به دنبال یافتن سیاره ای جدید برای زندگی هستند. «بین ستاره ای» با بازی مک کانهی، آن هاتاوی و مایکل کین به دلیل صحنه های تاثیرگذار و بازی های زیبایش مورد تحسین قرار گرفت.

منبع: فاکس فیلم

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

بهترین فیلم های سینمایی کره ای

بهترین فیلم های سینمایی کره ای

لیست ها همیشه جالب و چالش برانگیز هستند. در مورد بهترین ، استاندارد در وسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *