چگونه وزن کودک را افزایش دهیم؟

عوامل زیادی را می توان برای تعیین وزن کودک در نظر گرفت. آیا او همیشه ضعیف بوده است؟ آیا پدر و مادر هر دو ضعیف هستند؟ وضعیت کودکی که از نظر ژنتیکی مستعد کاهش وزن است با کودکی که همیشه طبیعی و قوی بوده و اخیراً لاغر شده یا وزن خود را متوقف کرده متفاوت است متفاوت است. حتی اگر کودک شما به تازگی شروع به کاهش وزن کرده است ، دیگر جای نگرانی نیست. دکتر استفان دانیلز ، استاد اطفال در بیمارستان کودکان سینسیناتی و عضو بخش تغذیه آکادمی گفت: “به خاطر داشته باشید که وزن کودک عنصری پویا است و با بزرگتر شدن او تغییر می کند.” دانیلز معتقد است وقتی قد از وزن شما بیشتر شود ، کودک شما برای مدتی لاغرتر به نظر می رسد تا اینکه دوباره شروع به افزایش وزن کند. همچنین ممکن است افزایش وزن کودک به تدریج از قد او بیشتر شده و باعث افزایش وزن شود. دانیلز می گوید پزشکان دریافته اند که بسیاری از کودکان با افزایش سن وزن خود را افزایش می دهند در حالی که بسیاری از افراد کم وزن هستند. بهترین راه برای تشخیص و مدیریت کاهش وزن این است که با پزشک متخصص اطفال خود وقت بگیرید و از آنها بخواهید رژیم و وزن کودک را ارزیابی کنند.

نکته اول را جدی بگیرید

زمان وعده غذایی خود را طولانی و لذت بخش کنید. وقتی می توانید کنار هم بنشینید و از وقت و غذایی که با هم می خورید لذت ببرید. کودکان را درگیر برنامه ریزی غذا ، خرید (مثلاً کمک گرفتن از فروشگاه میوه و نان) و تهیه غذا کنید تا آنها را به غذا و تغذیه علاقه مند کند. همچنین به کودک اجازه ندهید که وعده های غذایی را درگیر کرده و از دست بدهد. اگر می خواهید فرزندتان چاق شود ، باید مرتب غذا بخورد. به یاد داشته باشید که خوردن کودک فقط باعث افزایش وزن او نمی شود. اگر کودک شما بیمار یا سو malتغذیه دارد ، بهتر است با پزشکی مشورت کنید که بتواند برای کودک شما برنامه غذایی سالم تهیه کند.

مقوی ترین غذای کودک چیست؟

یکی از دلایل خرید شیشه کره بادام زمینی تهیه یک ساندویچ سریع برای صبحانه یا میان وعده برای کیف مدرسه کودکان است. کره مانند کره بادام زمینی و روغن بادام منبع غنی از چربی ها و پروتئین های اشباع نشده است که می تواند به کودک در افزایش وزن کمک کند.

یک غذای ساده و غنی
تخم مرغ منبع غنی پروتئین است و هر ۱۰۰ گرم تخم مرغ حاوی ۱۳ گرم پروتئین است. می توانید به تمام وعده های غذایی کودک تخم مرغ اضافه کنید. تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین A و ویتامین B12 است که برای رشد و سلامت کودکان ضروری است. قرار دادن تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه کودک ، نیاز بدن وی به مکمل های ویتامین را برطرف می کند.

میوه را فراموش نکنید
میوه ها و سبزیجات قسمت عمده ای از رژیم غذایی کودک را تشکیل می دهند. افزودن سبزیجات خورشتی یا سرخ شده به غذاهای کودکان جالب خواهد بود. پاپایا ، انبه ، آناناس و میوه های دیگر سرشار از قندهای طبیعی هستند که انرژی زیادی را به بدن تزریق می کنند و به کودک کمک می کنند تا وزن مناسبی داشته باشد. یک سالاد میوه یا یک لیوان آب تازه می تواند برای رشد و سلامت کودک خردسال شما بسیار مفید باشد.

اینها غذاهای پرکالری هستند

غلات قسمت مهمی از رژیم غذایی همه به ویژه کودکان است. استفاده از غلات مختلف مانند گندم ، جو ، لوبیای انبه و … در سوپ ها می تواند این نیاز اساسی را برآورده کند. استفاده از جوانه ماش و پودر جوانه گندم می تواند مقادیر زیادی مواد مغذی را به مقدار کم به کودک شما ارائه دهد و به وزن او کمک کند.

افزایش وزن و سلامتی

چگونه وزن کودک را افزایش دهیم؟
فرآورده های لبنی باید بخشی مهم و مهم در رژیم غذایی روزانه کودک شما باشند. خوردن محصولات لبنی علاوه بر کمک به سلامتی کودک ، می تواند به افزایش وزن او نیز کمک کند. برای این منظور می توانید از شیر پرچرب ، ماست میوه ای ، کرم ، کره و سایر موارد استفاده کنید.

چربی و چیلی؟

استفاده از روغن مایع یا روغن پخت و پز می تواند به افزایش وزن کودک کمک کند. برای این منظور می توانید از غذاهایی مانند سیب زمینی استفاده کنید. تهیه پوره سیب زمینی با کره و استفاده از این مکمل غذایی خوشمزه به همراه انواع غذاها به کودک شما اضافه وزن می دهد.

بعد از خوردن غذا متوجه شوید
بعد از غذا به کودکان دسرهای سالم و مقوی بدهید. مخصوصاً کودکانی که نیاز به چاق شدن دارند باید از غذاهایی مانند خرما و شیر به عنوان دسر استفاده کنند. دانه هایی مانند کشمش و گردو و ترکیب آنها با این غذاها نیز بسیار مفید است.

جادوی افزایش وزن را بیاموزید

موز را می توان پس از ۶ ماه به نوزادان داد. این ماده از فیبر ، پتاسیم و ویتامین های C و B6 ساخته شده است. موز انرژی زا و مقوی است. موز را له کرده و پس از هشت ماه به کودک خود بدهید ، می توانید آنها را ساده یا با میلک شیک مخلوط کنید.

یک نکته بسیار مهم

نکته مهمی که باید بخاطر بسپارید این است که باید میان وعده هایی را برای کودکانی که به خوبی چاق نمی شوند ، متوقف کرد. خوردن انواع کیک ، شیرینی ، شکلات ، چیپس ، بوفه ، آب میوه و غیره. بین وعده های غذایی کاملاً اشتباه است و باید از دسترس کودکان دور باشد. از آنجا که نه تنها از مواد مفید و ضروری برای بدن محروم است ، بلکه اشتهای کودک را سرکوب می کند و بر مصرف غذا تأثیر می گذارد. در نتیجه کودک دچار کاهش وزن می شود. اگر کودک زیر یک سال با افزایش شیردهی و غذاهای کمکی با انرژی بالا بهبود نیابد ، ممکن است لازم باشد بلافاصله شیر خشک (بعد از یک لیوان یا یک فنجان) بدهید ، زیرا هنوز غذای اصلی کودک زیر است. . یک سال شیر است.

منبع:

https://niniban.com/fa/news/159964/چگونه-وزن-کودک-را-افزایش-دهیم

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

علت بی اشتهایی کودک

علت بی اشتهایی کودک

رفتار والدین ، ​​به ویژه مادران در مراحل اولیه رشد عادات غذایی کودک ، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *