چگونه میوه ها را به خوبی نگهداری کنیم ؟

میوه ها منبع خوبی برای تغذیه هستند که باید به بهترین شکل ذخیره شوند. میوه را با دقت رعایت کنید و به نکات مهم زیر توجه کنید:

 

به گفته تالاب ، بسیاری از خانواده ها در تعطیلات عید فقط یک بار به مغازه های میوه و تره بار یا بازار می روند و مقادیر زیادی میوه و سبزیجات می خرند تا نگرانی خود را برطرف کنند.

 

اما بدون اینکه بدانید این می تواند منجر به پرتاب میوه در یخچال و خراب شدن و خراب شدن زودهنگام شود. آپارتمان های امروزی بالکن مناسب یا مکان خنکی برای نگهداری میوه ندارند. بنابراین چه کار کنم؟

بهترین راه ها برای حفظ میوه
– بهتر است میوه را تازه و در اندازه بپزید. در ایام عید ، همه مغازه های میوه فروشی باز هستند و می توانید میوه بخرید.

 

پرتقال ، نارنگی و سیب را می توان در یخچال و در شرایط مناسب تا ۲ هفته نگهداری کرد. اما کیوی ، موز ، خیار ، انگور و میوه های دیگر که دارای بافتی نرم و پوستی نازک هستند ، بیشتر خرد می شوند.

 

برای طولانی تر نگه داشتن مرکبات ، میوه هایی را انتخاب کنید که از اندازه آنها سنگین تر باشد. این مرکبات آبدارتر هستند و بعداً طراوت خود را از دست می دهند. میوه های نرم مانند کیوی و موز نیز باید کمی سفت و نارس باشند تا سرعت رنگ آمیزی و کپک زدن را کاهش دهند.

 

از نگهداری میوه های پوسیده ، آسیب دیده ، فاسد ، منجمد و ترک خورده به همراه میوه سالم خودداری کنید.

 

سیب ، موز ، کیوی و گوجه فرنگی مقدار زیادی گاز اتیلن ساطع می کنند.

 

این میوه ها می توانند باعث رسیدن زودرس سایر میوه ها و کاهش طراوت و کیفیت آنها شوند. بنابراین این میوه ها را در کنار مرکبات و سبزیجات برگ سبز قرار ندهید.

چگونه میوه ها را به خوبی نگهداری کنیم ؟

پوسیدگی مرکبات ، تلخی هویج ، زرد شدن کاهو و سایر سبزیجات به دلیل گازهای اتیلن آزاد شده در یخچال است.

 

میوه را در معرض باد ، نور یا گرما قرار ندهید. همچنین از نگهداری میوه در انبارهای کنار پارکینگ خودداری کنید. دود حاصل از سوخت (روغن و روغن) می تواند میوه را خراب کند.

 

میوه ها را تا آنجا که ممکن است مهمانی از یخچال خارج کنید ، زیرا نیازی به برگرداندن آنها نیست. سرد و گرم شدن میوه باعث کاهش کیفیت و ارزش غذایی آن می شود.

 

اگر میوه طراوت خود را از دست داد با پختن یا خشک کردن از هدر رفتن آن جلوگیری کنید. مربای پوره ، کمپوت یا سیب. پوست پرتقال را ببرید و خشک کنید و از آن برای تزئین برنج یا طعم دادن مربا استفاده کنید.

 

موزهای له شده را دوشیده و به صبحانه یا صبحانه خود اضافه کنید. میوه های دیگر را نیز می توان با توجه به تالاب ، خشک کن ها یا کتری ها بسیار نازک خشک و در نزدیکی نور آفتاب خشک کرد و برای عید به جای آنها شیرینی ، شکلات و آجیل های نمکی قرار داد.

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/food/میوه-نگهداری-کنیم.html

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

خوردن کندر در بارداری از چند ماهگی باید خوردن کندر را شروع کرد؟

از چند ماهگی باید خوردن کندر را شروع کرد؟

مصرف بخور در دوران بارداری شاید خوانده باشید یا شنیده باشید که برخی از زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *