چگونه با دیگران همدردی کنیم

بسیاری از ما برای دلسوزی از شخصی و ابراز همدردی با خود به نوعی به زمانهای مختلفی احتیاج داریم. از طرف دیگر ، ممکن است در زندگی خود بارها با مردم اطرافمان همدردی کرده باشیم. اما بسیاری به جای ابراز همدردی و کمک به دیگری ، کار را خراب می کنند و اوضاع را بدتر می کنند. برای افراد مهم است که بتوانند مهارتهای همدلی را بیاموزند ، زیرا این امر می تواند به ایجاد روابط مفید و م withثر با دیگران و همچنین مهارتهای دیگر منجر شود. با این حال ، گاهی اوقات مشکل جدی است یا ممکن است افراد شخصی را در کنار خود نداشته باشند ، در این صورت مشاوره روانشناسی می تواند موثر باشد.

 

تعریف همدلی و تفاوت آن با همدلی

برای همدلی با دیگران ، ابتدا باید تعریف و تفاوت بین همدلی و شفقت را بدانید. در واقع ، همدلی به معنای دادن قلب به کسی است. با همدلی فرد دیگری را به عنوان یک فرد خارجی احساس و مراقبت می کنید.

اما دلسوزی به این معنی است که شما می توانید خود را جای دیگری قرار دهید و درد او را درد خود بدانید. به خصوص وقتی چنین احساساتی را تجربه کرده اید و می خواهید از رنج آنها بکاهید. در واقع شما در حال برقراری ارتباط موثر و موفقی با او هستید.

تفاوت این دو در این است که در همدلی فرد فقط یک شنونده است اما در همدلی می خواهد درد و رنج طرف مقابل را کاهش دهد. طبیعتاً همدلی عمیق تر از همدلی است. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به دو مثال زیر نگاه کنید.

همدلی: سعی کنید وزن خود را کاهش دهید ، این روش دشواری است (درک تجربه دیگران).

همدلی: من می دانم و می فهمم که کاهش وزن بسیار دشوار است ، من خودم این مشکل را داشتم (درک درونی و شخصی).

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط موفق کلیک کنید.

ابراز همدردی چگونه است؟

همدلی فرآیندی عمیق است که نیاز به صمیمیت و صمیمیت عاطفی زیادی با شخص مقابل دارد. بیشتر مردم معمولاً با دیگران همدردی می کنند ، اما با عزیزانشان همدردی می کنند و می خواهند از رنج و دردشان بکاهند. روند همدلی به شرح زیر است.

  • ۱٫ شفقت: به این معنا که من از رنج شما آگاه هستم.
  • ۲٫ همدلی: من به درد و رنج شما اهمیت می دهم ، به شما اهمیت می دهم و مراقب هستم.
  • ۳٫ همدلی: درد شما را درک می کنم ، آن را احساس می کنم.
  • ۴٫ غم و شفقت: من می خواهم درد و رنج شما را کاهش داده و از بین ببرم.

 

ابراز همدردی برای دیگران به چه معناست؟

هدف اصلی همدلی و درخواست همدردی این است که دیگران سخنان شما را بشنوند ، آن را درک کنند و به شما در حل مشکل کمک کنند. اما معمولاً در این روند ، همدلی به جای همدلی اتفاق می افتد ، به این معنی که دیگران فقط درد شما را می شنوند و معمولاً درک نمی کنند و نمی توانند خود را جای شما بگذارند. بنابراین وقتی از شخصی تقاضای همدردی می کنید ، باید دقیقاً بدانید که چه می خواهید ، و اگر کسی از شما بخواهد ، چه پیشنهادی به او دارید؟ این به شما کمک می کند ارتباط موثری برقرار کنید.

 

با کی غصه بخورید؟

مهمترین قسمت همدلی این است که چه کسی فرد مناسب شغل است؟

همه انسانها رازهایی در زندگی دارند که فقط تعداد کمی از آنها می دانند یا کسی اصلاً آنها را نمی داند. شاید بارها در بحث های خود دیده باشید که طرف مقابل از اسرار شما به عنوان سلاحی علیه شما استفاده می کند. شاید مجبور شده باشید یک بار با کسی صحبت کنید و اکنون از گفتن راز خود پشیمان شده اید. از اعتماد اعتماد به نفس بدی دارید و از اعتماد شما سو ab استفاده می شود.

بنابراین به نام درد قلب ، یکی از شخصی ترین مسائل زندگی شما بهتر است با کسی صحبت کنید که هرگز احتمال سو to استفاده وجود ندارد. روانشناسان در جلسات مشاوره با همدلی و روشن ساختن نقاط تاریک زندگی مشتری به بهبود کیفیت زندگی مشتری می پردازند. استفاده از اصل محرمانه بودن در مشاوره روانشناسی همراه با راهنمایی روانشناس سلامت روان شما را بهبود می بخشد.

چگونه با دیگران همدلی کنیم؟

بیایید برای هم هوا داشته باشیم

امروزه به دلیل مشغله و دوری افراد از یکدیگر ، دیگر همدلی جایگاه قبلی خود را ندارد. این بدان معناست که افراد کمتر از گذشته یکدیگر را درک می کنند و از درد خود آگاه هستند. همچنین ، تمایزات انسانی باعث می شود آنها کمتر احساس همدردی کنند و یا تمایلی به تقسیم مشکلات عمیق خود با دیگران نداشته باشند.

باید بدانید که همدلی یک مهارت است و مانند همه مهارت ها می تواند از طریق تمرین یاد گرفته شود. علاوه بر رعایت اصول ترسیم شده در جریان همدلی ، رعایت برخی نکات دیگر می تواند به شما در تمرین هرچه بیشتر این مهارت کمک کند.

۱- اهمیت مشکلات انسانی را جدی بگیرید

اول از همه ، بسیار مهم است که به شخص مقابل نشان دهید که مشکلات او را می بینید و درک می کنید. در بسیاری از موارد ، افراد برای راحتی فرد نیازمند از عباراتی مانند “هیچ چیز نیست” یا “شما نباید از چنین مشکل کوچکی ناراحت شوید” استفاده می کنند. این کلمات ، حتی اگر با نیت خیر گفته شوند ، به طور غیر مستقیم پیام را منتقل می کنند که شما مشکل شخص را جدی نمی گیرید یا وضعیت او را نمی فهمید.

به یاد داشته باشید که نقاط ضعف و آسیب پذیری افراد مختلف متفاوت است و در نتیجه ، مشکلی که از نظر یک شخص بسیار کوچک باشد ، می تواند برای دیگری ارزش و اهمیت زیادی داشته باشد. در نتیجه ، گفتن جملاتی مانند “من می دانم که در شرایط سختی قرار دارید” یا “می فهمم که خیلی شما را ناراحت می کند” گزینه های بهتری هستند.

۲- وجود زبان بدن مناسب

برای برقراری ارتباط موثر ، مهم است که بتوانید زبان بدن و ارتباطات غیرکلامی را به طور مناسب یاد بگیرید. لحن صدا ، سرعت کلمات ، حالت های دست و پاها ، نگاه ، نوع نشستن و حتی سکوت و … زبان بدن هستند

چگونه با دیگران همدردی کنیم

۳- پیشنهاد کمک کنید

سیاری از اوقات هنگامی که دوست یا عزیزی را می بینیم که نیازمند است ، می خواهیم کاری برای او انجام دهیم. اما از آنجا که افراد در شرایط دشوار بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است چیزی را اشتباه درک کنند ، ممکن است کمک ما را بپذیرند یا نپذیرند. در این صورت ، اگر می خواهید به شخص کمک کنید ، این مسئله را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کنید و بگذارید خودش تصمیم بگیرد که درخواست شما را بپذیرد یا رد کند. به عنوان مثال ، می توانید بگویید ، “من هر زمان که بخواهی می توانم با تو باشم” یا “اگر بخواهی می توانم این کار را برایت انجام دهم”.

۴- خوب گوش کنید

وقتی افراد روحیه خوبی ندارند ، گاهی اوقات فقط به شنونده ای نیاز دارند که واقعاً در سطح حرفه ای آنها بنشیند و درک متقابل و بدون قضاوت را نشان دهد. در نتیجه ، وقتی عزیزی را در شرایط دشواری مشاهده کردید ، بگذارید قبل از هر اقدامی صحبت کند و نشان دهید که او یا احساسات او را درک می کنید. هنگام صحبت با شما ، به جزئیات آنچه در مورد آنها صحبت می کنند توجه کنید ، بدون اینکه در ذهن خود به دنبال پاسخ باشید. ارائه راه حل در شرایطی که فرد آمادگی آن را ندارد می تواند احساس کند که شما می خواهید به او مشاوره دهید و در نتیجه به احتمال زیاد احساس خوبی نخواهد داشت. مطالعه مقاله مهارتهای ارتباطی به شما کمک می کند تا بدانید در هر شرایطی چگونه رفتار کنید.

۵- شخص را به خاطر احساساتش سرزنش نکنید

احساسات منفی بخشی از تجربه انسانی ما است. همه ما به طور طبیعی حق داریم علاوه بر شادی یا گاهی خشم و نفرت ، شادی ، غم و اندوه را نیز تجربه کنیم. نکته مهم این است که بتوانیم این احساسات را مدیریت کنیم و به آنها اجازه دهیم مانند یک قطار متحرک از زندگی ما عبور کنند. بنابراین ، وقتی کسی به شما آسیب می رساند ، هرگز او را به تجربه احساسات منفی متهم نکنید. فقط باید در کمکی که به دیگران می کنید بیشتر مراقب باشید.

۶- برای ابراز همدردی ، قضاوت را کنار بگذارید

وقتی شخصی در شرایط دشواری قرار می گیرد ، قضاوت های شما نه تنها کمکی به او نمی کند ، بلکه احساسات منفی او را تشدید می کند و بحران های بیشتری را تجربه می کند. در نتیجه ، همدلی با دیگران را تمرین کنید ، فقط به سخنان آنها گوش دهید و از طریق چشم به جهان نگاه کنید.

۷٫ تماس بدنی ملایم را برای ابراز همدردی بخاطر بسپارید

در برخی موارد ، مانند مرگ یا از دست دادن یکی از عزیزان ، ممکن است طرف مقابل در شرایط روحی بسیار دشواری قرار داشته باشد که حتی ممکن است نتوانند مکالمه مناسبی ترتیب دهند. در این شرایط رفتارهای ساده مانند گرم و آرام دست دادن وی یا سایر رفتارهای غیرکلامی مانند در آغوش گرفتن و نوازش بیش از هر چیز م effectiveثرتر است.

۸- یک باره ناپدید نشوید!

آخرین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر کسی مشکلی با شما ایجاد می کند و شما با او همدردی می کنید ، بسیار مهم است که در روزهای آینده از او بشنوید یا در مورد وضعیت او س askال کنید. وقتی بعد از مکالمه دیگر شخص مقابل را به یاد نمی آورید ، احساس می کنید که زیاد به سخنان و مشکلات او توجه نکرده اید. توجه به این موضوع روابط اجتماعی شما را نیز تقویت می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روابط اجتماعی کلیک کنید.

۹- شباهت ها و تفاوت ها

یافتن نقاط مشترک با شخصی که با او همدردی می کنید به شما و دیگری کمک می کند یک رابطه خوب و عمیق برقرار کنید. همچنین باید سعی کنید به عقاید و نگرش دیگران احترام بگذارید.

آخرین کلمه

هرگز تظاهر به همدلی نکنید. مشکلات دیگران برای آنها بزرگ است و شما نباید آنها را بی فایده بدانید. اگر بخواهید این کار را انجام دهید ، مردم احساس می کنند که از آنها سوusing استفاده می کنید. هر کس باید در برهه ای از زمان طعم همدلی را بچشد ، بنابراین مهم است که افراد بتوانند در شرایط مختلف احساس همدلی کنند ، در غیر این صورت دیگران را آزار می دهید و نمی توانید افراد اطراف خود را داشته باشید. مشاوره روانشناسی به شما کمک می کند ابراز همدلی را یاد بگیرید.

منبع:
https://honarehzendegi.com/fa/چگونه-با-دیگران-همدردی-کنیم

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

خوردن کندر در بارداری از چند ماهگی باید خوردن کندر را شروع کرد؟

از چند ماهگی باید خوردن کندر را شروع کرد؟

مصرف بخور در دوران بارداری شاید خوانده باشید یا شنیده باشید که برخی از زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *