راهکارهایی جهت غلبه برگرفتار شدن در دام خستگی روزانه و کاهش بازدهی در محل کار

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که اغلب در طول روز احساس خستگی می کنند؟ آیا روز شما معمولاً با انرژی کم شروع می شود؟ سرانجام ، در پایان روز کاری ، آیا کاملاً خسته شده اید؟ اگر پاسخ شما به این س questionsال ها مثبت است ، پس باید همین حالا شروع کنید!

یکی از رایج ترین دلایل خستگی ، کوفتگی و تغییرات خلقی در طول روز و در محل کار ، غذا خوردن ناسالم است. طبق روال معمول ، بیشتر افراد شاغل اهمیت رژیم و تأثیر مستقیم آن بر سلامتی خود را نادیده می گیرند. و بیشتر روزها این افراد بدون صبحانه شروع می کنند زیرا وقت کافی و برنامه ریزی مناسبی ندارند! و در ظهر ، آنها هوس غذای کاملاً بی ارزش می کنند ، که به شدت سطح انرژی آنها را کاهش می دهد.

فرض کنید بیشتر رژیم های غذایی ما به اندازه کافی سبزیجات نداشته باشند ، محصولات لبنی به ویژه شیر در رژیم غذایی ما نیستند ، برعکس ، هرم غذایی ما پر از غذاهای شیرین و کربوهیدرات است.
در نتیجه این عوامل ، ما در طول روز ، به خصوص در ساعات کار ، احساس خستگی مفرط می کنیم و حتی بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب نیز خسته می شویم ، که جای تعجب دارد! عادات غذایی غلط نه تنها تأثیر مستقیمی بر سطح انرژی ما دارند ، بلکه باعث بیماری های مختلفی در بدن ما می شوند. و با افزایش سن ، اشتیاق ما به کار کاهش می یابد و بهره وری ما کاهش می یابد و عواقب جبران ناپذیری برای تجارت ما به دنبال دارد.

این خبری نیست که شما را خوشحال کند! اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که از دست دادن سلامتی و پذیرش انواع بیماری ها هیچ فایده ای ندارد ، زیرا ما به هرم غذایی و رژیم غذایی خود توجه نمی کنیم. بدون شک هیچ یک از ما نمی توانیم با این روند سازگار شویم ، که منجر به عملکرد ضعیف در محل کار می شود.

همه اینها کنار ، نکته جالب دیگر این است که از آنجا که همه ما عواقب یک رژیم غذایی غلط را می دانیم ، اما به دلیل مشغله زیاد و تعداد زیاد ساعت کاری فرصت تغییر اساسی نداریم ، اما کاری نمی توان انجام داد. اگر می خواهید این روند را تغییر دهید و می خواهید بهترین نتیجه را در محیط کار خود بدهید ، اکنون اولین قدم های خود را بردارید و اولین قدم چیزی جز تغییر در رژیم غذایی شما نیست ، که قطعاً کل داستان شما را تغییر خواهد داد.

در اینجا ما از عادات غذایی ساده پیروی می کنیم که روند روز شما را کاملاً تغییر می دهد و انرژی شما را در بالاترین سطح در طول ساعات کاری نگه می دارد.

 

صبحانه را با آغوش باز سرو کنید

بدون شک ، صبح زمانی است که بیشتر ما ، برای صرف صبحانه یا خواب ، با خود دعوا می کنیم! بیشتر ما وقتی می خواهیم برای خودمان نقاشی بکشیم ، آرامش داریم. (پاسخ من مثبت است). و دلبستگی به استراحت بیشتر و کار به موقع دلیل اصلی از دست دادن صبحانه است.

اما بدون شک ، همانطور که همیشه در همه رسانه ها شنیده ایم و دیده ایم ، صبحانه مهمترین وعده غذایی است. اگر به واژه صبحانه در فرهنگ لغت انگلیسی نگاه کنیم ، متوجه خواهیم شد که این وعده معنی کاملاً در معنای کلمه است (استراحت + سریع) ، در واقع منظور از غذا خوردن با معده خالی برای رفع گرسنگی ناشی از ساعتهای شب

جالبه؟ اما صبحانه کامل چیست؟ صبحانه کامل شامل کربوهیدرات هایی مانند حبوبات و غلات ، میوه ها و سبزیجات و غلات حاوی فیبر و غذاهای پروتئینی است که به شما کمک می کند روز خود را شروع کرده و انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزانه خود را داشته باشید. بنابراین حتماً فردا قبل از رفتن به محل کار خود برای صبحانه وقت بگذارید.

 

همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید

اگر حداقل هشت لیوان آب در روز بنوشید ، گرسنگی شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، انرژی شما صرفه جویی می شود و سیستم گوارشی کار خوبی انجام می دهد. اما مراقب باشید بین وعده های غذایی آب ننوشید! چرا؟

از آنجا که نوشیدن آب ۲۰ دقیقه قبل یا ۱ ساعت بعد از غذا توصیه می شود ، این به سیستم هضم کمک می کند و منجر به اخلال در آن نمی شود. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز یک بطری آب با خود ببرید تا کار کنید و در طول روز آب بنوشید ، اگر می توانید آن را فراموش کنید ، بهترین کار داشتن یادآوری برنامه است.) برای یادآوری نوشیدن آب در فواصل منظم!

 

میوه ها به جای تنقلات:

به یاد داشته باشید که هولا هاپ فقط فضای معده شما را پر می کند و احساس لذت آنی است و هیچ ماده مغذی مفیدی را به بدن و مغز شما منتقل نمی کند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در محل کار خود می گذرانید و در ضمن وقت زیادی را صرف یافتن میان وعده و میان وعده در دفتر کار خود می کنید ، باید به شما بگویم که هرچه زودتر این عادت را کنار بگذار

راهکارهایی جهت غلبه برگرفتار شدن در دام خستگی روزانه و کاهش بازدهی در محل کار

به یاد داشته باشید که غذاهای سرشار از قند و چربی اشباع ارزش غذایی ندارند. این غذاها در ابتدا احساس سیری کامل به شما می دهند ، اما در پایان آنچه به دست می آورید احساس کسالت و خستگی است. بهترین ایده این است که تنقلات کم ارزش خود را با انواع میوه ها و سالادها جایگزین کنید. فراموش نکنید که یک کاسه سالاد و میوه به همراه داشته باشید تا دلیلی برای رفتن به میان وعده ها نداشته باشید. این باعث می شود بدن شما ساخته شود ، اما همچنین پول کمتری نیز برای زباله از دست می دهد!

مقدار کافی کافئین دریافت کنید (و در انتخاب مواد کافئین وسواس داشته باشید)

بیشتر افراد شاغل وابستگی زیادی به کافئین دارند و به مقدار کافئین مصرفی در طول روز توجه نمی کنند. بهترین راه حل برای شما که نمی توانید به طور کامل از کافئین خلاص شوید ، مشاهده میزان مصرف و مصرف کمتر آن مانند یک فنجان کوچک در طول روز است.

 

وعده های غذایی خود را افزایش دهید

راه حل پیشنهادی دیگر تقسیم وعده های غذایی است. بیشتر افراد در وعده های صبحانه و ناهار بیش از حد غذا می خورند که باعث احساس سیری می شود و پس از آن چندین ساعت غذا نمی خورند که این بارزترین دلیل از دست دادن انرژی در طول روز است. بنابراین ، اگر می خواهید در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشید و مشتاق مراقبت از کار خود باشید ، بهتر است به جای وعده های کم غذا با مقدار زیادی غذا ، وعده های غذایی بیشتری را با غذای کمتری انتخاب کنید.

 

قبل از ساعت ۸ شام بخورید

بله ، مدت هاست که یک شام سبک قبل از ساعت ۸ توصیه می شود. این به بدن و سیستم گوارش فرصت می دهد تا غذا را قبل از خواب هضم کند. خوردن شام در ساعت معین نیز شما را از افزایش وزن محافظت می کند و حتی باعث خواب بهتر می شود.

 

هنگام انتخاب غذا برای مهمانی ها مراقب باشید

مهمانی ها و جشن ها در محل کار زمان خوبی برای استراحت است ، اما بیشتر افراد در این مواقع بیش از حد پرخوری می کنند و این مقدار زیاد غذا و نوشیدنی صدمات جبران ناپذیری به دستگاه گوارش آنها وارد می کند. بنابراین هنگام غذا خوردن با همکاران یا مهمانی ، هنگام انتخاب مراقب باشید ، علاوه بر غذای مورد نظر به مقدار آن نیز توجه کنید.

 

داشتن یک رژیم غذایی سالم همیشه برای همه یک چالش است ، چالش بزرگتر تحمل کار زیاد با انرژی کم است ، بنابراین غذای خود را عاقلانه انتخاب کنید.

منبع:

http://blog.bamaro.ir/رفع-خستگی-در-محل-کار/

درباره‌ی میزبان مووی

حتما ببینید

خوردن کندر در بارداری از چند ماهگی باید خوردن کندر را شروع کرد؟

از چند ماهگی باید خوردن کندر را شروع کرد؟

مصرف بخور در دوران بارداری شاید خوانده باشید یا شنیده باشید که برخی از زنان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *